Vietnamreis - woensdag 8 juni 2016 - van Quy Nhon naar Nha Trang (220 km)

8 juni 2016 - Nha Trang, Vietnam

Vanmorgen vertrokken vanuit Quy Nhon en via de Highway 1 langs de kust koers gezet naar de bekendste en grootste badplaats van Vietnam, Nha Trang.
Deze route loopt via enkele fraaie bergpassen met onderweg prachtige uitzichtspunten over de Zuid-Chinese zee. We zijn dan ook diverse keren gestopt om foto's te maken. Bij Dai Lahn Beach hebben we een wat langere stop gemaakt en zijn we even lekker naar het fraaie witte strand gegaan. Je hebt daar nog echt het mooie contrast van het witte strand met het heldere en smaragdkleurige zeewater. Ook hiervan hebben we natuurlijk enkele foto's gemaakt. De reis verliep verder goed. Onderweg hebben we overigens wel het eerste ongeval gezien in het verkeer. Op de Highway 1 was een scooter onder een vrachtwagen terecht gekomen. Van de scooter was niet erg veel meer over en voor de berijder zag het - gezien de flinke plas bloed op de weg - ook niet zo goed uit. Dit soort ongevallen kunnen met de rijstijl die de Vietnamezen erop nahouden niet uitblijven.
Zo rond 13.00 uur kwamen we aan in Nha Trang en hebben we eerst van een lekkere Vietnamese lunch genoten. Overigens staan er in deze streek een aantal noemenswaardige gerechten op de kaart. Zo eet men hier de bekende vogelnestjes. Dit zijn de nestjes die door zwaluwen zijn verlaten. Na de verder uitleg hebben wij in ieder geval besloten om vanavond NIET te gaan voor een vogelnestje. Daarnaast eet men hier ook krokodil. En inderdaad, 's-avonds hebben we een krokodil aan het spit zien draaien en hebben daar natuurlijk een foto van. Tevens kun je in Nha Trang ook kreeft eten, maar die is erg duur (tussen de 50 en 100 dollar per stuk). We werden uitgebreid gewaarschuwd om niet in te gaan op de aanbiedingen van kreeft die je bij diverse straattentjes kunt eten. Dit zijn oude en vaak al bedorven kreeften die kunstmatig op kleur worden gehouden. De badplaats Nha Trang is erg in trek bij de Russen. Dit zijn gelukkig niet die vervelende en veel vretende en zuipende all inclusive Russen die je in Egypte tegen komt. Maar de Russen hebben wel restaurants in Nha Trang en daar kun je best wel eens verrast worden. Er zijn Russen die houden van verse Varaan of verse Cobra. Je kunt het hier meemaken dat deze dieren vers aan tafel worden 'geslacht'. Degene die de rekening betaalt krijgt het voorrecht om het nog kloppende hart te mogen opeten. Note redactie: Lekker Ad, heb je geen andere praatjes. Oke dan, genoeg hierover, het zijn nu eenmaal rare zoogdieren die Russen.
Na de lunch zijn we per boot vanuit de haven van Nha Trang naar een eilandje gevaren om op bezoek te gaan bij de lokale bevolking die hoofdzakelijk bestaat uit vissers. Helaas regende het op dat moment en werd dit een bliksem bezoek. Het was leuk om even gezien te hebben, maar verder niet veel bijzonders.
Ook hebben we de indrukwekkende Po Nagar Chamtorens bezocht. Deze torens en bijbehorende tempels waren belangrijke bouwwerken van de Cham koninkrijken waarover ik in een eerder blog al iets heb geschreven. We hebben hier de oude hindoe cultuur opgesnoven en weer wat mooie plaatjes geschoten.
Na aankomst in het hotel hebben we onze koffers naar de kamer gebracht en zijn daarna lekker over de boulevard gaan struinen om uiteindelijk uit te komen bij de Louisiana brewery. Hier brouwt men zelf bier en die waren erg lekker. Voor ons diner zijn we naar de Nha Trang Sailclub gegaan. Hier hebben we met onze tafel aan het strand genoten van een heerlijke visschotel. De vis was heerlijk vers en prima klaar gemaakt.
Zo rond de klok van 21.00 uur zijn we nog even deze bruisende stad ingelopen en hebben ook nog een lokale markt bezocht. Nha Trang is echt een hele leuke en levendige stad waar je lekker kunt flaneren. Morgen zetten we koers naar een heerlijk resort waar we 2 dagen zullen verblijven.

1. Ad sr.:
    8 juni 2016
    hoeveel ben je al aangekomen als ik die eetverhalen hoor komt het water in mijn mond. hier nog even een persoonlijk bericht als dat mijn buurvrouw Tiny is overleden en wordt vrijdag gecremeerd. gr en geniet samen
  2. Dia:
    9 juni 2016
    krokodil kun je gerust eten smaakt net als kip
  3. Astrid:
    9 juni 2016
    Hey globetrotters,
    Jullie verhalen zijn super. Kan niet wachten tot ik de foto's zie.
    Geniet nog fijn saampies. Voor je het weet zit je weer in ons kikkerlandje (wat overigens ook heel mooi is :)
    Dikke knuffel van ons