Vietnamreis - vrijdag 10 juni 2016 - dagje resort Phan Thiet - heeerlijk

10 juni 2016 - Phan Thiet, Vietnam

Men neme een resort, zwembaden, strand, zee en de eeuwig schijnende zon en je hebt het recept voor een heerlijke 'lay back' stranddag aan de Vietnamese kust.
We hebben besloten om vandaag lekker op het resort te blijven om te genieten en het strand en de zee. Het was heerlijk. Het zwembad bood vanwege de hoge temperatuur van het water maar weinig verkoeling en dus hebben we onze spullen gepakt en zijn lekker op het strand gaan liggen en zijn het wat koelere water van de Chinese zee ingedoken. Vanwege de nogal sterke onderstroom zijn we dicht bij het strand gebleven.
Het resort waarop we zitten is een oase van rust en natuur. Er zijn allerlei dieren en insekten geluiden hoorbaar. Zo hoor je 's-avonds de gekko die zijn eigen naam roept en zijn er sprinkhanen die een oorverdovend geluid kunnen maken.
's-Avonds hebben we meegegeten van een heerlijk BBQ buffet met Australiers, Ieren, Vietnamezen, Belgen en uiteraard Hollanders. We hebben weer genoten van heerlijke verse vis (dus verantwoord). Nadat we onze roodgekleurde lijven lekker hebben ingepapt - dat was namelijk wel nodig - zijn we op tijd naar bed gegaan. Morgen is het weeer om 06.30 uur een wake up call voor onze reis naar de miljoenenstad Saigon (Ho Chi Minh stad).

1. Astrid:
    11 juni 2016
    Heerlijk
  2. Miranda:
    12 juni 2016
    wel goed smeren, met de goede factor, tegen het verbranden ;)