Vietnamreis - zaterdag 28 mei 2016 - Hanoi

28 mei 2016 - Hanoi, Vietnam

Vandaag hebben we tot 07.15 uur even kunnen bijslapen (!). Gelukkig hadden we een prima bed, dus waren we lekker uitgerust. De plannen voor vandagen waren in ieder geval naar het mausoleum van Ho Chi Min en de historische bibliotheek. Daarnaast stond een riksja toer en bezoek en voorstelling van het Waterpoppen museum.I.v.m. de drukte moesten we afhaken voor het mausoleum moesten. Er stond een rij van ca. 4 uur zonder de garantie dat we ook echt naar binnen konden. Dit mausoleum is erg belangrijk voor de Vietnam. De regering verplicht iedere burger om 1 x in zijn/haar leven het graf en mausoleum te bezoeken. EN VANDAAG WAS HET DRUK....HEEEEL ERG DRUK. Besloten is toen om het plan om te zetten en eerst naar de historische bibliotheek te gaan, zijnde de tempel van de literatuur. Dit was vroeger het terrein van CONFUCIUS, die nu nog steeds van groot belang is voor de levenswijze en opvattingen in Vietnam. Als alternatief voor het mausoleum hebben we Hotel Hanoi bezocht. Dit was de gevangenis waar de Noord Vietnamesen de Amerikaanse krijgsgevangen hebben gehuisvest. Zeer indrukwekkend allemaal om te zien. Na een stadswandeling zijn we op ons lunch adres aangekomen. Dit was een gespecialiseerd Vietnamees eethuis. We hebben hier heerlijk gegeten. Na wat te hebben uitgebuikt was het tijd voor de riksja toer. Het was erg leuk om het drukke en chaotische verkeer nu eens vanuit een voertuig te kunnen beleven. En ja hoor, mijn riksja bestuurder knalde flink hard tegen de lokale stadsbus aan. Gelukkig niets kapot en geen gewonden.

Na een bezoek aan en voorstellen van het waterpoppen theater met traditionele muziek en poppenspel was het programma van deze dag ten einde en konden we op eigen gelegenheid de stad in.

We hebben 's-avonds met een deel van de groep lekker gegeten en gezellig gekletst.

Nu is het weer tijd om lekker te gaan slapen. Morgen verlaten we Hanoi en reizen we door naar Halong Bay (Unesco gebied) en stappen we aan boord van de boot waarop we de komende dag en nacht gaan doorbrengen met o.a. kijken naar het natuurschoon, zwemmen en kayakken. Of er morgen een nieuwe blog is hangt even af van de omstandigheden op de boot.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Astrid:
    28 mei 2016
    klinkt goed. Lekker genieten saampies ❤️
  2. Ad sr.:
    28 mei 2016
    ziet er goed uit geniet er maar van en voor morgen maak er een feestdag van 30 jaar samen is niet niks nog vele jaren erbij liefs Pa
  3. Gea:
    29 mei 2016
    Proficiat met jullie trouwdag, fijne dag en een dikke Van Michel
  4. Ad sr.:
    29 mei 2016
  5. Miranda:
    30 mei 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie 30 jarig huwelijk.
  6. Danielle , Robin & Saar:
    30 mei 2016
    Lieve Ad & Carla van harte gefeliciteerd met jullie bruiloft... geniet ervan als jullie terug zijn gaan we lekker uit eten.. xxxx
  7. Danielle , Robin & Saar: