Vietnamreis - vrijdag 27 mei 20126 - Aankomst Hong Kong en Hanoi

27 mei 2016 - Hong Kong Int Airport, China

Tussenstop Hong Kong:

Het is hier nu 07.15 uur en we staan met beide voeten op Chinese bodem op Hong Kong International Airport. We hebben een goede vlucht gehad en lekker wat kunnen slapen. Het weer in Hong Kong is bewolkt en regenachtig, maar het is hier nu al 27 graden. Nou dat voelden we ook wel toen we uit het vliegtuig stapten.Nog eventjes wachten en om 08.30 uur vliegen we door naar Hanoi waar zo rond 10.00 uur hopen aan te komen. We melden ons weer vanuit Hanoi.

Aankomst Hanoi:

Om precies 10.00 uur zijn we aangekomen in Hanoi. Gelukkig verliep alles snel op de luchthaven. We hebben er weer een stempeltje bij in ons paspoort en de bagage afhandeling verliep prima. Na de kennismaking met de groep (28 personen) zijn we met de bus naar hartje Hanoi gereden. Ons hotel ligt midden in het centrum, zodat we het laastste stukje te voet verder moesten. De koffers werden uiteraard netjes naar het hotel gebracht. Na ons even te hebben opgefrist zijn we samen het centrum ingegaan om de eerste geuren en beelden van deze Vietnamese hoofdstad te krijgen. Overal toeterende brommers en auto's. Er zijn hier verkeersregels bijvoorbeeld groen licht betekent doorrijden, oranje betekent doorrijden en rood betekent....je raad het al DOORRIJDEN. Kortom het is hier wel even oppassen geblazen. Als je het spelletje eenmaal door hebt, is het geen probleem.  Nadat we ook nog even een tempel hebben bezocht dat in een meertje (Lake Kiem) ligt, zijn we weer terug gelopen naar ons hotel. 's-Avonds hebben we eerst een korte culinaire rondleiding gehad. Hierbij hebben we enkele eettentjes langs de straat bezocht o.l.v. een gids en uitleg gehad over de Vietnamese loempia (is wel wat anders dan in Nederland) en nog enkele andere specialiteiten. Vervolgens hebben we een welkomsdiner gehad met wederom heerlijke Vietnamese specialiteiten. Ineens merk je dan, dat we een nachtje hebben overgeslagen en gaan daarom lekker ons bedje opzoeken, zodat we morgen weer helemaal fit zijn voor nog een dag Hanoi.

PS:Geld is hier ook wel een dingetje. We lopen hier echt te strooien met miljoenen. Even VND 8.000.000,-  pinnen en je hebt een dikke portemonnee. 1 Euro is 25.000 Vietnamese Dong (VND). Dus reken maar uit.

1. Astrid:
    Hey vakantiegangers,
    Goed om te horen dat het eerste deel van jullie vlucht goed is verlopen.
    Goede doorreis
  2. Ad sr.:
    27 mei 2016
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aan gekomen nog een goede voortzetting van de reis en een prettige vakantie liefs Pa
  3. Gea:
    27 mei 2016
    Het eerste deel is al vlot verlopen, lekker warm, heel veel plezier xxxxx
  4. Gea:
    27 mei 2016
    Dus nu voelen jullie je de komende 3 weken rasechte miljonairs en gaan miljoenen uitgeven, ook een leuk gevoel