Vietnamreis - maandag 30 mei 2016 - Halong Bay naar Ninh Binh en Tam Coc

30 mei 2016 - Tam Coc, Vietnam

Vanmorgen zo rond de klok van 06.00 uur wakker geworden op de boot vanwege een enorme tropische stortbui. Deze bui was echter weer snel voorbij.

Na een eenvoudig ontbijt zijn we vanaf onze ankerplaats vertrokken naar een prachtige grot vol met de bekende stallachnieten en stallachtieten. Zag er mooi uit en we hebben genoten van de vele kleuren en lichtshow.

Terug op de boot hebben we nog wat kunnen genieten van een mooie weer en de prachtige uitzichten. Vervolgens zijn we tijdens de lunch teruggevaren naar de haven om onze reis voort te zetten naar Ninh Binh en Tam Coc.

Na een reis van enkele uren en rijdend door de diverse steden en dorpen zijn we aangekomen bij onze eindbestemming. Voordat we gaan inchecken stond er nog een riviertocht op het programma. We stapten samen in een bootje en dat was eigenlijk wel heel erg toepasselijk. Dat deden we precies 30 jaar geleden namelijk ook.....maar dan in ons huwelijksbootje. Het leuke was overigens ook dat we werden 'geroeid' door een vrouw die bovendien de roeispanen bediende met haar...voeten! Onze dag kon niet meer stuk. De roeitocht van ruim een uur leidde ons door een drietal prachtige grotten. Dit zijn de mooie Trang Ahn grotten. Dat was een mooie ervaring. Het gebied waar we doorheen werden geroeid doet absoluut niet onder voor de Biesbosch.

Na deze enerverende roeitocht zijn we naar het hotel gegaan, waar ons weer een nieuwe verassing stond te wachte. Het was een prachtig hotel midden in het gebied van het Karstgebergte met een prachtig uitzicht vanuit onze kamer (zie de foto's die nog zullen volgen). Zo kwam ook aan deze dag weer een eind en maken we ons op voor de reis naar Vinh (de geboortestad van Ho Chi Minn).

1. Ad sr.:
    31 mei 2016
    ziet er weer geweldig uit wen er maar niet te veel aan dan wil je niet meer terug gr Pa
  2. Ad sr.:
    31 mei 2016
    nog veel plezier mooie foto's Pa