Vietnamreis - dinsdag 31 mei 2016 - Ninh Binh naar Vinh

31 mei 2016 - Vinh, Vietnam

Beste allemaal,

Allereerst hartelijk bedankt voor de leuke reacties en felicitaties die we van jullie hebben ontvangen. Wij hebben onze trouwdag leuk gevierd hier in dit mooie hotel en de omgeving.

Vandaag zijn we per fiets vertrokken vanuit ons hotel - Tam Coc Eco Lodge - en hebben een 2 uur durende tocht gemaakt naar o.a.  de Dinh Le tempel. Dinh Le is onderdeel van de Dinh donatie. Dit is een van de dynastieen die hier vele honderden jaren geleden hebben geheerst. De fietstocht ging door een prachtig landschap en door verschillende dorpjes heen. In deze dorpjes zijn wij als bleke Europeanen een ware bezienswaardigheid. Overal werden we vriendelijk en enthousiast begroet en vooral ook nagekeken. Het was overigens fantastisch fietsweer met - om 08.00 uur - al 30 plus graden en een zeer hoge luchtvochtigheid. Dat betekent dus veel drinken (water en een speciale drank die je zout tekort aanvult). Zo rond 12.00 uur had ik al bijna 2 liter achter de kiezen.

Na het bezoek en bezichtiging van de tempel hebben we een lekkere lokale lunch gedaan met o.a. geitenvlees. Dat is hier de lokale delicatesse. Vervolgens zijn we in de bus gestapt om onze weg naar Midden Vietnam te starten. Doel voor vandaag was het kustplaatsje Vinh. Een rit van een kleine 4 uur. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt en zo rond de klok van 16.45 uur kwamen we aan bij het Saigon Kiemlin resort. Een mooi resort met prima kamers en wij hebben zeezicht.

Voor het eten zijn we nog even naar het strand gelopen. Ook hier hadden de lokalen ons al snel in de gaten en kwamen - onder luid geroep van allerlei Vietnamese kreten - met smartphones naar ons toe gelopen om samen op de foto te gaan. We voelden ons even wereldberoemd in Vietnam :-).

Na het diner hebben we nog even heerlijk buiten gezeten. De temperatuur was zo rond 21.00 uur nog 30 graden en vochtig. Kortom, de douche is hier onze goede vriend.

Morgenochtend om 06.00 uur weer uit de veren voor een nieuwe dag richting Dong Hoi over de Ho Chi Minh trail. Maar daarover morgen meer.

1. Ad sr.:
    31 mei 2016
    ik kan me voorstellen dat jullie geweldig genieten en kijk uit naar film en beelden van jullie reis. liefs en geniet maar!!!!
    gr Pa
  2. Miranda:
    31 mei 2016
    Genieten dus daar. Vol blijven houden jullie reisverslagen, wij blijven jullie volgen.